Portret / atelier Ovidiu Simionescu

VOI MERGE 0

Alegeti una dintre optiuni:

Imagini

Informații

Data: 23 Aprilie 2015, 17:00 Joi
Locul:Bucureşti, Muzeul Naţional al Țăranului Român

Descriere

Muzeul Național al Țăranului Român vă invită joi, 23 aprilie 2015, orele 17, în sala Frumusețea crucii, din expunerea permanentă, la lansarea celui de-al șaptelea caiet din seria Portret / atelier dedicat de această dată artistului Ovidiu Simionescu.

Una din mizele noastre în seria Portret / Atelier este dialogul dintre lumea țărănească și  societatea urbană, dintre meșteșug și artă. Dincolo de prelungirile pe care le vedem într-o expoziție   de artă sau de etnografie — ori de contur antropologic — atunci când expunem obiectele finite,   după acest prim nivel vizual ne dorim ca lumea interioară a celui invitat să fie însoțită de o privire   înăuntrul atelierului pe care o dezvăluim și în lumea reprezentată a caietului expoziției. Încercăm să   descoperim reperele comune, prin care portretul de meșter sau de artist să se dezvăluie puțin câte   puțin publicului și cititorilor.

Întâlnirea cu Ovidiu Simionescu este o intersecție frumoasă și interesantă între meșteșug —   cum este cel al realizării crucilor în metal — și semnul artistic. Primul nostru reper comun, al   Muzeului Țăranului și al artistului, este semnul crucii. Obiectelor li se alătură în această expoziție o   serie de desene, reprezentări esențializate ale virtuților și văzduhului. Delicate, rafinate, abia ivite din   suprafața hârtiei, devenită o lume în sine, însumează concentrat un studiu aprofundat al   reprezentărilor creștinismului răsăritean, dar și al desenului extrem oriental și virtuozității caligrafiei   arabe. Împreună, desen și obiect, fac ca întâlnirea cu Ovidiu Simionescu să fie percepută ca un dialog   al tăcerii conținute în forța obiectului, desenului, sculpturii, pe care le face cu discreția și modestia   unui inițiat adevărat. Este o plimbare tăcută prin lumea simbolurilor, transformate în semne   personale, recăpătând identitatea începuturilor, o stare poetică dublată de o bună cunoaștere, aceea   în adâncimea lucrurilor, stărilor.

Dacă putem vorbi de un corp viu al obiectelor, acesta este și cel al crucilor lui Ovidiu  Simionescu. Dincolo de teritoriile culturale ale căror sursă de inspirație sunt (creștinismul răsăritean   cu diversitatea sa: Etiopia coptă, lumea bizantină, muntele Athos sau creația țărănească   românească), ele pulsează, irump cu o putere discretă dezvăluind în același timp tensiunea   luminoasă a semnului. Obiectul devenit însemn îți revelează un adevăr simplu: transformă materia în   prezență și leagă omul de imaginea și trăirea hristică. Crucile sunt transfigurate și amprentate,   precum primul semn al lumii creștine — vehicul pentru mântuire — pline de o iradiere care umple și   păstrează sensurile credinței. Indiferent de mărime, prin semne discret incizate sau reliefate, ele   trimit într-o manieră esențializată la trupul lui Hristos.

Amplasarea pe hartă

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs:

Înregistrare Express

Introduceți adresa de email și parola:
Emailul Dvs este deja înregistrat pe Fest.ro. Doriți să unificați ambele conturi de utilizator?